Vart finns vi?

Var finns ni?

Vi finns mitt i Sturegallerian, Stureplan 6 vid Zara & Calzedonia och mitt emot Rituals Cosmetics i centrala Stockholm. Men de flesta människor som är bekanta med området vet att vi är precis vid ingången av ’svampen’.

Här har vi en butik där vi säljer fina och nytillverkade smycken. Här hittar du också vår verkstad – där vi tillverkar och lagar smycken på plats.

Position: Sturegallerian, Stockholm
Address: Stureplan 6, 114 45 Stockholm
Hours: Öppnar ⋅ Mån – Fred 10 – 19, Lör: 10 – 17 & Sön 12 – 17
Phone: +46 8 611 1064

Guldsmeder/mästarna

Vi samarbetar med olika expertiser som partner

Matz Glinning - Guldsmedsmästare

Lincoln Dennis - Guldsmed

Användarvillkor och juridisk information

Senast uppdaterad: 1 augusti 2018

Användningen av denna webbplats, http://1064.se, regleras av de villkor som anges nedan. Läs dessa användarvillkor noga innan du använder dig av hemsidan. Genom att använda denna webbplats, innebär det att du godkänner dessa användarvillkor. Denna webbplats ägs och drivs av 1064 Jewelry Stockholm & vi förbehåller rätten att, vid eget gottfinnande, ändra, ändra eller på annat sätt ändra dessa användarvillkor när som helst. Sådana ändringar och/eller modifieringar ska träda i kraft omedelbart efter utstationering därav. Du rekommenderas att regelbundet granska villkoren. Din fortsatta användning av hemsidan efter eventuella inlägg av ändringar och/eller ändringar utgör din godkännande av de reviderade villkoren.

1064 Jewelry Stockholm uppdaterar sällan sina användarvillkor, men vi uppmanar dig fortfarande att regelbundet granska den här sidan. Du kan hitta det senaste uppdaterade datumet på toppen av den här sidan. Om du har några frågor eller problem med användarvillkoren eller användarvillkoren, var god och skriv till vår kundserviceavdelning på 1064@1064.se  eller ring oss på +46 8 611 1064

Om du inte håller med dessa villkor måste du avbryta användningen av denna webbplats.

Jakob Sitell - Guldsmed

Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inventore veritatis et quasi architecto beatae vitae dicta sunt explicabo. Nemo enim ipsam voluptatem quia voluptas sit aspernatur aut odit aut fugit, sed quia consequuntur magni dolores eos qui ratione voluptatem sequi nesciunt. Neque porro quisquam est, qui dolorem ipsum quia dolor sit amet, consectetur, adipisci velit, sed quia non numquam eius modi tempora incidunt ut labore et dolore magnam aliquam quaerat voluptatem. Ut enim ad minima veniam, quis nostrum exercitationem ullam corporis suscipit laboriosam, nisi ut aliquid ex ea commodi consequatur? Quis autem vel eum iure reprehenderit qui in ea voluptate velit esse quam nihil molestiae consequatur, vel illum qui dolorem eum fugiat quo voluptas nulla pariatur

Är alla smycken online?

Nej. Vi kan inte sälja Benchmark Rings online. De är uteslutna i butiken. Dessa märken måste du komma in i vår butik för att se vårt urval och göra inköp.

Vilka är våra leverantörer?

Utöver egen designade produkter som utgör 75% av butikens lager, vi är återförsäljare av unika märken som både vi och våra kunder tycker om! Vi har i vårt sortiment

Lapponia Jewelry och deras smycken designad bla a. av:

Björn Weckström
Björn Weckström (f. 1935) är en erkänd smyckeskonstnär och skulptör. Han var föregångare i att utforma skulpturliknande smycken för Lapponia Smycken, som inspirerade från formen och mattytan av guldnuggor från Finlands Lappland. Att designa silverplagg, syftet var att använda silver för att skildra det snöiga, finska vinterlandskapet med sina frusna sjöytor

+ Vidal Vidal Signature Collection
+ Stjärnringen
+ Trollbeads
+ Viva Lagioia

Vad gör jag om jag inte känner till min ringstorlek eller ringstorleken hos den person som jag skulle vilja ge en ring till?

Det finns flera alternativ. Först kan du ge vad vi kallar en lagerringstorlek, som vanligen är en 6,5 för damer och 10 för män, och då kan vi förstora ringen efter presentationen. I vissa fall kanske vi vill ha ringen gjord i rätt storlek. För det andra finns det flera mindre exakta medel på webben som är tillgängliga, helt enkelt genom att söka “ringsignaler”. Återigen är dessa inte helt korrekta men kan komma nära. För det tredje skulle vi gärna skicka dig en uppsättning plastringar. För att utnyttja detta alternativ ring oss på +46 8 611 1064 eller mail 1064@1064.se

Köper vi smycken?

Det finns tillfällen då smycken är brutna bortom reparation, stilar har ändrats eller själva stycket inte längre är önskat. För dessa delar kommer vi gärna att analysera biten och göra dig ett kontant erbjudande på värdet av ädelmetallen. Vi köper inte ädelstenarna.

Tar du Diamond Trade-Ins?

Svaret är kvalificerat ja. Det är bäst att du tar in diamanten för att ta reda på vilka alternativ som kan vara tillgängliga.

Sänder ni smycke per post?

Ja. Vi kan skicka dina nya bitar via UPS, Fedex och Posten. Alla bitar kommer att skickas försäkrade. Vi kan få ditt nya objekt till dig över hela landet och över natten.

Önskelistor?

Absolut. Den som vill fylla i en önskelista för att hjälpa sin speciella person är alltid välkommen. Vi kommer då att behålla dina önskemål för det speciella tillfället.

Förvaring av smycken

Med rätt omsorg kommer ditt fina kvalitetssilver/guld att vara en livstid. För att minimera repor och annan skada, lagra dina silver smycken antingen i en dukpåse eller i ett separat fack i ditt smyckeskrin. Undvik att utsätta dina smycken för hushållskemikalier vid rengöring med blekmedel eller ammoniak eller vid simning i klorerat vatten, eftersom dessa kemikalier kan skada silver.

Rengöring av smycken

Vi är glada att rengöra och kontrollera dina smycken när som helst. Kostnadsfritt kommer vi ultrasoniska att rengöra (om så är lämpligt) ditt smycke och sedan städa det (om så är lämpligt). När din bit är ren och fri från skräp kommer vi att inspektera din bit för alternativ stenskydd.

 

Hur rengör jag och sköter om smycken?

Den första regeln för ta hand om ädelsten (smycke) är att behandla det som du skulle ha någon av dina värdefulla ägodelar. Undvik att bära dina ädelstenar när de är involverade i aktiviteter som kan orsaka skador så som gårdsarbete, aktiv sport och liknande. Du skulle inte bära din finaste silkedräkt när du trädgårdsarbete; På samma sätt finns det olämpliga tider att bära dina fina smycken. När det gäller rengöring, håll det enkelt.

Det bästa sättet att rengöra dina smycken är att använda en mild lösning av tvål och vatten. Efter att ha släppt dina smycken, borsta försiktigt dina smycken med en mjuk borste. Skölj smyckena noga och lägg det på en mjuk trasa för att torka. Det är bäst att undvika att rengöra smycken i hårda kemikalier eller slipmedel.

Pärlor bör särskilt skyddas mot kontakt med parfymer, kosmetika och hårspray. Förvara dina smycken i separata delar av ditt smyckeskrin eller i en väska. För bästa skydd, ta med smycken till din juvelerare för regelbunden inspektion och noggrann rengöring.

Hur lång tid tar det att reparera mina smycken?

Vi håller våra guldsmeder väldigt upptagna, men ni får era smycken tillbaka till dig i tid är viktigt för oss. Vi lovar reparationer kommer att göras inom två veckor efter att ha kontrollerat en bit, men vi har säkert visat att reparationerna repareras mycket snabbare.

Vad är skillnaden mellan ädelstenar och halvädelstenar?

Uttrycket “halvvärt” är något vilseledande, eftersom det föreslår att några ädelstenar har sämre värde. För många år ansåg de flesta Ruby, Emerald och Safir som “dyrbara” ädelstenar och alla andra som “halvvärda”. I själva verket är alla naturfärgade ädelstenar sällsynta och värdefulla och deras priser bestäms av ädelstenens tillgänglighet och kvalitet.

Vad är skillnaden mellan en kvartsur och en automatisk klocka?

För att uttrycka det helt enkelt är en kvarts klocka driven av ett batteri medan en automatisk klocka inte är. Nyligen har det skett utvecklingen av klocktillverkning som har gjort det möjligt för icke-kvarts klockor att drivas med rörelse och solkraft förutom den traditionella lindningen av kronan och stammen

Våra Olika betalningslösningar

Internetbank

Klarna privat

Sejf betalningar

Vi tar cash

Vad är din returpolicy

1064 Jewelry Stockholm är din fullständiga tillfredsställelse vårt nummer ett bekymmer. Allt vi tillverkar eller säljer är garanterat att behaga dig och mottagaren. Om du inte är helt nöjd med ditt val, skicka det helt enkelt till oss inom 30 dagar för utbyte eller återbetalning, valet är ditt.

Sänder vi smycken

Ja. Vi kan skicka dina nya bitar via UPS, Fedex och Posten. Alla bitar kommer att skickas försäkrade. Vi kan få ditt nya objekt till dig över hela landet och över natten.

Användarvillkor och juridisk information

Senast uppdaterad: 1 augusti 2018

Användningen av denna webbplats, http://1064.se, regleras av de villkor som anges nedan. Läs dessa användarvillkor noga innan du använder dig av hemsidan. Genom att använda denna webbplats, innebär det att du godkänner dessa användarvillkor. Denna webbplats ägs och drivs av 1064 Jewelry Stockholm & vi förbehåller rätten att, vid eget gottfinnande, ändra, ändra eller på annat sätt ändra dessa användarvillkor när som helst. Sådana ändringar och/eller modifieringar ska träda i kraft omedelbart efter utstationering därav. Du rekommenderas att regelbundet granska villkoren. Din fortsatta användning av hemsidan efter eventuella inlägg av ändringar och/eller ändringar utgör din godkännande av de reviderade villkoren.

1064 Jewelry Stockholm uppdaterar sällan sina användarvillkor, men vi uppmanar dig fortfarande att regelbundet granska den här sidan. Du kan hitta det senaste uppdaterade datumet på toppen av den här sidan. Om du har några frågor eller problem med användarvillkoren eller användarvillkoren, var god och skriv till vår kundserviceavdelning på 1064@1064.se  eller ring oss på +46 8 611 1064

Om du inte håller med dessa villkor måste du avbryta användningen av denna webbplats.